ChatForumlari - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet




Yeni Konu Aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 08-09-20, 03:20   #1
Çevrimdışı
B12 eksikliği nasıl giderilir | B12 içeren besinler


-- Sponsor Baglantı --



B12 eksikliği nasıl giderilir | B12 içeren besinler





B12 vitamini eksikliği her yaşta ama en çok da çocukluk ve yaşlılıkta
görülebilen bir sorun. Hücrelerin gelişip büyümeleri, çekirdeklerini
olgunlaştırabilmeleri ve bölünüp çoğalabilmeleri için gerekli olan B12'nin
eksikliği vücutta bir çok sağlık sorununa neden olabiliyor. Bu sorundan
muzdarip vatandaşlar ise, B12 eksikliğinin nasıl giderildiğini ve B12 içeren
besinlerin neler olduğunu sorguluyor. Peki, B12 eksikliği nasıl giderilir? B12
içeren besinler neler?

İnsan vücudu için çok önemli olan ve eksikliği halinde bazı sorunlara yol açan B12
vitamini hakkında uzmanlar, "B12 olmadan sağlığımızı tam anlamıyla koruyamayız"
diyor. Uzmanlar vatandaşları, "Beslenme sisteminizde yeteri kadar B12 vitamini var
mı, bedeniniz gıdalardaki B12’den yeterli oranda faydalanıyor mu? diye uyarıyor. İşte,
B12 içeren besinler ve B12 eksikliği hakkında merak edilen detaylar..

B12 EKSİKLİĞİ NASIL GİDERİLİR?

B12 vitaminini vücudumuz üretemiyor. B12'yi mutlaka dışarıdan yiyeceklerle alıp

mide ve bağırsak sisteminden problemsizce geçirerek vücudumuza kazandırmak

zorundayız. Peki, B12 eksikliği nasıl giderilir? İşte, yanıtı...

B12’nin temel kaynağı hayvansal proteinlerdir. Sık tükettiğiniz, her gün yediğiniz
gıdaların çoğunda (şekerli, unlu gıdalar, tahıl ve bakliyat grubu, sebze ve meyveler)
B12 vitamini bulunmaz. Eğer yeteri kadar B12 vitamini almak istiyorsanız ihtiyacınızı "
hayvansal gıdalar" ile karşılamak zorundasınız. Yani, protein tüketerek vücudunuzdaki
B12 miktarını artırabilirsiniz.

B12 İÇEREN BESİNLER

Yumurta: Tavuk, kaz ve ördek yumurtaları

Ciğer: Dana, kuzu, koyun ancak özellikle kuzu ciğeri B12 vitamini açısından zengindir

Kabuklu deniz ürünleri: İstiridye, midye, yengeç, ıstakoz

Balık: B12 vitamini bulunan yiyecekler arasında uskumru, somon, ton ve lüfer balıkları
önemli bir yere sahiptir. Bu besinler ayrıca Omega 3 alımı içinde uzmanlarca önerilmektedir

Kırmızı et: Özellikle sığır ve kuzu etleri yüksek oranda B12 içerir

Süt ve süt ürünleri: Süt, yoğurt ve kefir.

B12 EKSİKLİĞİ BELİRTİLERİ

B12 vitamini değerlerinizin azalması aşağıdaki belirtilerle kendini gösterebilir:

* Ayak ve el uyuşmas

* Kaslarda yorgunluk ve gevşeme

* Dilde yanma

* Kramplar

* İştah bozukluğu

* Hızlı kilo alma, zor kilo verme

* Kansızlık

* Unutkanlık

* Yorgunluk

* Uykusuzluk ve bitkinlik

* Kulak çınlaması

* Denge bozukluğu ve ayağa kalkınca baş dönmesi

* Odaklanma sorunu
B12 eksikliği nasıl giderilir | B12 içeren besinler





B12 vitamini eksikliği her yaşta ama en çok da çocukluk ve yaşlılıkta
görülebilen bir sorun. Hücrelerin gelişip büyümeleri, çekirdeklerini
olgunlaştırabilmeleri ve bölünüp çoğalabilmeleri için gerekli olan B12'nin
eksikliği vücutta bir çok sağlık sorununa neden olabiliyor. Bu sorundan
muzdarip vatandaşlar ise, B12 eksikliğinin nasıl giderildiğini ve B12 içeren
besinlerin neler olduğunu sorguluyor. Peki, B12 eksikliği nasıl giderilir? B12
içeren besinler neler?

İnsan vücudu için çok önemli olan ve eksikliği halinde bazı sorunlara yol açan B12
vitamini hakkında uzmanlar, "B12 olmadan sağlığımızı tam anlamıyla koruyamayız"
diyor. Uzmanlar vatandaşları, "Beslenme sisteminizde yeteri kadar B12 vitamini var
mı, bedeniniz gıdalardaki B12’den yeterli oranda faydalanıyor mu? diye uyarıyor. İşte,
B12 içeren besinler ve B12 eksikliği hakkında merak edilen detaylar..

B12 EKSİKLİĞİ NASIL GİDERİLİR?

B12 vitaminini vücudumuz üretemiyor. B12'yi mutlaka dışarıdan yiyeceklerle alıp

mide ve bağırsak sisteminden problemsizce geçirerek vücudumuza kazandırmak

zorundayız. Peki, B12 eksikliği nasıl giderilir? İşte, yanıtı...

B12’nin temel kaynağı hayvansal proteinlerdir. Sık tükettiğiniz, her gün yediğiniz
gıdaların çoğunda (şekerli, unlu gıdalar, tahıl ve bakliyat grubu, sebze ve meyveler)
B12 vitamini bulunmaz. Eğer yeteri kadar B12 vitamini almak istiyorsanız ihtiyacınızı "
hayvansal gıdalar" ile karşılamak zorundasınız. Yani, protein tüketerek vücudunuzdaki
B12 miktarını artırabilirsiniz.

B12 İÇEREN BESİNLER

Yumurta: Tavuk, kaz ve ördek yumurtaları

Ciğer: Dana, kuzu, koyun ancak özellikle kuzu ciğeri B12 vitamini açısından zengindir

Kabuklu deniz ürünleri: İstiridye, midye, yengeç, ıstakoz

Balık: B12 vitamini bulunan yiyecekler arasında uskumru, somon, ton ve lüfer balıkları
önemli bir yere sahiptir. Bu besinler ayrıca Omega 3 alımı içinde uzmanlarca önerilmektedir

Kırmızı et: Özellikle sığır ve kuzu etleri yüksek oranda B12 içerir

Süt ve süt ürünleri: Süt, yoğurt ve kefir.

B12 EKSİKLİĞİ BELİRTİLERİ

B12 vitamini değerlerinizin azalması aşağıdaki belirtilerle kendini gösterebilir:

* Ayak ve el uyuşmas

* Kaslarda yorgunluk ve gevşeme

* Dilde yanma

* Kramplar

* İştah bozukluğu

* Hızlı kilo alma, zor kilo verme

* Kansızlık

* Unutkanlık

* Yorgunluk

* Uykusuzluk ve bitkinlik

* Kulak çınlaması

* Denge bozukluğu ve ayağa kalkınca baş dönmesi

* Odaklanma sorunu
  Alıntı ile Cevapla

CF Reklam
sohbet isami sohbet
Cevapla

Etiketler
yok

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık